Leith Society

opgave

Website til et analogt netværk

Leith Societys eksisterende website begrænsede sig til en enkelt offentlig side med kontaktinformation. Derudover havde Leith ”skjulte” artikler liggende online, som medlemmerne fik adgang til via direkte links udsendt per mail.

Da netværket grundlæggende går ud på at være til stede (offline), ønskede man sig ikke en omfattende online tilstedeværelse. Der var dog brug for en grundlæggende præsentation af netværket på den offentlig del af websitet. Og man ønskede sig et medlemsområde, med bedre navigation og nemmere opdatering.

leith society

Leith Society er et netværk for ledere med 500+ medlemmer i 4 lande.

Medlemmerne håndplukkes af andre medlemmer og godkendes af Leith’ adgangskomité.

løsning

Umbraco - the friendly CMS

Det offentlige website består af en enkelt minimalistisk side med medlemsportrætter, små tekstblokke der kan udfoldes og med kontakt information. Medlemsdelen fungerer som et selvstændigt website, hvor medlemmerne kan læse Leith Journals, se fotos fra arrangementer mm.

Som CMS er valgt Umbraco, som er kendt for sit meget brugervenlige interface, der gør det muligt for de enkelte medarbejdere selv at lægge nyt indhold på sitet.

 

resultat

Et website i overensstemmelse med Leith identitet

Leith havde i forvejen en stram identitet i deres trykte materialer. Websitets design skulle underbygge denne identitet, men på de digitale medies præmisser.

Fonte, farver og fotostil er videreført fra de minimalistiske tryksagerne. På websitet er disse tilføjet diskrete transitions, accordions, logo animation mm. På den måde visualiseres det, at Leith grundlæggende er analog – ikke fordi de er ude af trit med udviklingen, men fordi de prioriterer nærvær og fysisk tilstedeværelse.

Kontakt

Christina Nielsen

Creative Director
cni@twinssolutions.dk
+45 2429 5971