H. Jessen Jürgensen

opgave

E-handelsløsning til 4 virksomheder

Fire virksomheder under den svenske koncern Beijer Ref havde alle brug for nye e-handelsløsninger. De fire virksomheder H. Jessen Jürgensen, Aircon Teknik, Armadan og BKF-Klima forhandler alle kølesystemer, aircondition og varmepumper og alle B2B. Så deres krav til en e-handelsløsning var beslægtede, og der var ønske om at udnytte den oplagde mulighed for stordrift.

På koncern niveau var det besluttet at bruge PIM-systemet MeDaPro og alle fire virksomheder brugte i forvejen ERP-systemet AX, så både PIM og ERP lå fast.

 

 

løsning

Dynamicweb Rapido med integration til PIM

Flere af virksomhedernes havde gode erfaringer med med Dynamicweb, så det var oplagt at kigge den vej, da der skulle vælges CMS-system. Dynamicweb har udviklet en standard løsning til e-handel, og den viste sig i store træk af dække virksomhedernes behov herunder integration til AX.

Twins specialudviklede enkelte elementer og satte eksempelsider op. På baggrund af disse har virksomhederne selv opbygget deres sites.

Produktsider og -oversigter genereres automatisk med produktdata fra PIM-systemet. Twins har specialudviklet en webservice til import af data fra de fire virksomheders individuelt konfigurerede PIM-system.

Alle fire websites ligger i samme Dynamicweb løsning. Dermed har vi kun skulle lave specialudvikling og integrationer én gang. Også her udnyttes stordriftsfordelene ved at få udviklet 4 løsninger samtidig.

 

 

resultat

Øget salg og øget selvbetjening

De fire virksomheder har fået opdateret deres digitale tilstedeværelse, så den afspejler de moderne virksomheder som de er.

Bedre produktsøgning med fritekstsøgning og filtre har gjort det lettere for kunden at finde relevante produkter og detaljerede produktpræsentationer har gjort det lettere at vælge det rigtige. Kunderne har desuden fået kundeområde med ordrestatus, ordrehistorik, mulighed for selv at frem finde gamle fakturaer mm.

Dette har øget salget online. Og samtidig har den nye løsning frigivet tid til, at medarbejderne lidt efter lidt er begyndt at udnytte de marketingfunktioner, der også følger med platformen.

 

 

om rapido

Standard e-handelsløsning

Rapido er en standardløsning, der inkluderer bedste praksis-implementering af e-handel og standardintegration til Dynamics NAV.

Rapido leveres med et sæt konfigurationsindstillinger og design, der gør den hurtig at implementerede testede standard elementer - mindre kodning, mere konfiguration.

Kræfterne sparet på tech, kan i stedet bruges på markedsføring, som platformen også tilbyder gode værktøjer til.

kontakt

Kåre Gade Petersen

Sales Director
+45 2637 7914